Om support och service

Telefonsupport

Vi svarar på dina frågor måndag - torsdag klockan 08.00–16.45 och fredag klockan 08.00 - 16.00 (lunchstängt klockan 12.00–13.00). Vi erbjuder kostnadsfri support till installatörer och supportavtal till slutkunder (användare av våra produkter).

Möjligheten finns även att höra av sig till oss via e-post till: support@rco.se

Service (reklamationshantering) 

Ny rutin gällande serviceärenden 

Nu effektiviserar vi vår rutin för serviceärenden. Från och med den 1 juli 2023 ersätter vi service av produkter med serviceutbyte.  

Vad innebär det för mig? 

Detta innebär att du via vår hemsida i stället beställer en utbytesenhet. Tänk på att du måste logga in på webben för att kunna utföra beställningen. Kontaktar du oss före klockan 13.00 skickas enheten samma dag vilket innebär att du oftast har utbytesenheten dagen därpå.  

Med ett serviceutbyte får du en ersättningsprodukt med snabb leveranstid. Allt för att slippa långa driftsavbrott. 

Serviceutbyte 

Beställning sker på vår hemsida under Mina sidor i inloggat läge. Hittar du inte en specifik enhet vid orderläggande kontaktar du supporten. 

Vi skickar en ersättningsenhet som ni använder för att byta ut kundens enhet med. Kontaktar du oss före klockan 13.00 skickas enheten samma dag.  
När ni bytt ut enheterna returnerar ni kundens enhet till oss. Tänk på att monteringsdetaljer m.m inte ingår så att ni inte skickar tillbaka dessa. Retur ska ske inom 14 dagar. 

Utbytesenheten ärver den kvarvarande garantitiden från kundens enhet som byts ut. Man får alltid minst 3 månader garantitid på utbytesenheter. 

Vi fakturerar Grundpris enligt serviceprislista. Efter att kundens enhet har genomgått undersökning bedöms kostnadsläget. Om enheten går att reparera så krediteras grundfakturan med en delkredit där mellanskillnaden medför Utbytespris för berörd modell. Vid garantifel får man helkredit på enheten. 

Vid skada som medför att enhet kasseras (t.ex. överslag eller åverkan) så sker ingen kreditering. Vid retur av samma enhet som skickats ut får man helkredit för enheten, om plomberingen är bruten debiteras även en undersökningsavgift. 

Observera: Åskskadade enheter repareras inte så man bör välja att köpa helt nya enheter i stället för att beställa utbytesenheter. För utgångna modeller kan man beställa utbytesenheter vilka inte kommer bli delkrediterade. 

Kontakta supporten

I och med att du fyller i kontaktformuläret nedan kommer vi att registrera och behandla dina personuppgifter.

För mer information om hur vi behandlar dina personuppgifter, se vår integritetspolicy.