Om support och service

Telefonsupport

Vi svarar på dina frågor måndag - torsdag klockan 08.00–16.45 och fredag klockan 08.00 - 16.00 (lunchstängt klockan 12.00–13.00). Vi erbjuder kostnadsfri support till installatörer och supportavtal till slutkunder (användare av våra produkter).

Utbytessystem

Kontakta vår support och beställ en utbytesenhet. Kontaktar du oss före klockan 14.00 skickas enheten samma dag. Detta innebär att du oftast har utbytesenheten dagen därpå, allt för att slippa långa driftsavbrott. Vi fakturerar grundpris enligt serviceprislista. Om den felaktiga enheten returneras inom 14 dagar krediteras mellanskillnaden av utbytespris och grundpris. Vid garanti krediteras hela fakturan.

Du kan också beställa din utbytesenhet via Serviceorder som du hittar under Mina sidor när du är inloggad.

Vid skada som orsakas av åska eller åverkan och som medför skrotning sker ingen kreditering. Vid retur av samma enhet som skickats ut debiteras en felsökningsavgift om plomberingen är bruten.

Vid retur av den trasiga enheten måste följesedeln "Serviceutbyte" skickas med. Du fick följesedeln med utbytesenheten som du beställde. Beskriv gärna utförlig felorsak för att underlätta vårt arbete.

Reparation

Du skickar in en produkt till vår serviceavdelning för reparation. Den reparerade produkten skickas sedan tillbaka till dig. Vi debiterar reparationen enligt gällande serviceprislista. Ifylld serviceblankett måste medfölja den trasiga produkten. Du hämtar blanketten i mediearkivet.

Kontakta supporten

I och med att du fyller i kontaktformuläret nedan kommer vi att registrera och behandla dina personuppgifter.

För mer information om hur vi behandlar dina personuppgifter, se vår integritetspolicy.