Mobilapplikationen RCO Access är inte en fristående app utan funktion är i högsta grad beroende av lokala inställningar.

Installatörer och återförsäljare som upplever problem med systemet som är kopplad till appen hänvisas till driftsättningsmanualen (inloggning krävs) och i andra hand till RCO supporten.

Slutanvändare som upplever problem med appen tar lämpligen kontakt med bostadsrättsföreningens / anläggningens vaktmästare, systemadministratör eller installatör. Det beror på att korrekt funktion kräver följande: 

  • Kopplingen mellan appen och det bakomliggande systemet som styr dörrarna måste vara korrekt. Det sköts av en systemadministratör för din anläggning (bostadsrättsförening, kontorsfastighet osv) och är inget som RCO Security har insyn i.

  • Appens inställningar som kopplar den till anläggningen måste också vara korrekta. Det gäller att ange rätt URL, server-ID och systemnamn i inställningarna. Du ska ha fått dessa detaljer från din systemadministratör.

  • Du måste ha loggat in i appen med rätt användarnamn och lösenord. Även inloggningsuppgifter får du från systemadministratören.

  • Du måste via din systemadministratör ha fått rättigheter att passera den dörr du försöker öppna, vid den tid du försöker göra det. Om du till exempel är behörig att passera en dörr på kontoret mellan kl. 7.00 och 20.00 kommer du inte att kunna gå in efter 20.00. Om du upplever att din app inte fungerar under en tid som du borde ha tillträde för att passera en dörr, kan det vara din behörighet som inte stämmer. Det är enbart systemadministratören som kan ändra detta. Detsamma gäller även för andra funktioner i appen, exempelvis att lägga in en tillfällig kod.