RCO Security anställer marknadsspecialist

Tisdag, 10 juni, 2014
RCO Security gör nu en stor satsning på marknadsföring och har därför anställt Henrik Paulsson i rollen som marknadsspecialist. Hans uppdrag blir att ta tag i taktpinnen och kommunicera ut RCO:s budskap bredare och i fler kanaler än tidigare.

Henrik Paulsson, 29, är journalist i grunden och har jobbat flera år på både tidningsredaktioner och översättningsbyrå. Närmast kommer han från reklambyrån Ratata Communication – ett systerbolag till säkerhetsförlaget AR Media som bland annat utger Detektor, SecurityUser och SecurityWorldHotel.com samt står bakom Sectech-mässorna.

– Vi behöver höja vår marknadskommunikation och synlighet ett antal nivåer och med Henrik Paulsson på plats får vi möjlighet till just detta. Vi är glada att Henrik valt att komma till RCO och att vi nu får chansen att nå ut till marknaden i ännu högre grad än tidigare, säger RCO:s vd Lars Mattsson.

Förutom redaktörskap för AR Medias publikationer och webbplatser har Henrik Paulsson via sin roll på Ratata jobbat med PR och kommunikation åt flera kunder i säkerhetsbranschen, både stora och små. Dessutom har han bland annat varit projektledare för både event- och transportsäkerhetskonferenser samt Trygghetskamerans dag.

– Jag tar med mig många goda branscherfarenheter från min tidigare anställning och tillsammans med min bakgrund som journalist känns det som att jag har alla verktyg för att ta tag i RCO:s marknadsarbete på allvar. Den första tiden på bolaget har dessutom varit väldigt bra. Den goda stämningen genomsyrar verkligen hela företaget och det känns riktigt kul och inspirerande, säger Henrik Paulsson.