Om support och service

Problem kan alltid uppstå och då ska man känna sig trygg i vetskapen om att RCO hjälper dig att lösa dessa problem på ett snabbt och effektivt sätt – RCO har nämligen en mycket väl fungerande support- och serviceavdelning.

Some description


Utbytessystem
Ring vår support och beställ en utbytesenhet. Ringer du före klockan 15.00 skickas enheten samma dag. Detta innebär att du har utbytesenheten dagen därpå, allt för att slippa långa driftsavbrott. Vi fakturerar grundpris enligt serviceprislista. Om den felaktiga enheten returneras inom 14 dagar krediteras mellanskillnaden av utbytespris och grundpris. Vid garanti krediteras hela fakturan.

Vid skada som orsakas av åska eller åverkan och som medför skrotning sker ingen kreditering. Varan får ej vara äldre än tre månader från leveransdatum för att kreditering ska ske. Vid retur av samma enhet som skickats ut debiteras en felsökningsavgift om plomberingen är bruten.

Vid retur av den trasiga enheten måste följesedeln "Serviceutbyte" skickas med. Du fick följesedeln med utbytesenheten som du beställde. Beskriv gärna felorsak för att underlätta vårt arbete.

Reparation
Du skickar in en produkt till vår serviceavdelning för reparation. Den reparerade produkten skickas sedan tillbaka till dig. Vi debiterar reparationen enligt gällande serviceprislista. Ifylld serviceblankett måste medfölja den trasiga produkten. Du hämtar blanketten här.

Telefonsupport
Vi svarar på dina frågor varje vardag klockan 08.00–16.45 (lunchstängt klockan 12.00–12.45).
Vi erbjuder även supportavtal till slutkunder.

Driftsättning
Via Teamviewer (program för att fjärrstyra din dator) har vi, beroende på mängden samtal till supporten, möjlighet att hjälpa till vid driftsättningen hos din slutkund. Hjälp på plats kan endast erbjudas i mån av tid. Tjänsten måste bokas i god tid för att kunna garantera genomförande. Vid driftsättninga av MEGA krävs minst en MEGA-cetrifierad tekniker på plats. Timdebitering sker enligt prislista. Du behöver applikationen "Fjärrsupport.exe" för att skapa ett inloggnings-ID (fungerar endast i Windows-miljö).
 

Klicka här för att kontakta RCO:s support och service.